Concordia Ubezpieczenia dla kobiet


Concordia Ubezpieczenia dla kobiet
2012-03-12
W Polsce tylko 10,8 procent kobiet jest w zarządach spółek giełdowych, a 30 procent w zarządach firm. Te dane przedstawione zostały na konferencji „Kobieta aktywna – kobietą przyszłości”, która zgromadziła ponad 300 kobiet aktywnych i twórczych w Starym Browarze w Poznaniu.

W spotkaniu uczestniczyły także kobiety wykluczone z rynku pracy, chcące zmienić swoją pozycję zawodową. Organizatorem było stowarzyszenie non profit Dress for Success pomagające kobietom znajdującym się w niekorzystnej sytuacji na rynku pracy. Sponsorem Głównym tego wydarzenia była Concordia Ubezpieczenia.

Przeczytaj również:

W czasie panelu dyskusyjnego, jaki miał miejsce podczas konferencji, zwracano uwagę na aktywność kobiet w życiu zawodowym oraz konieczność jej pobudzenia wśród tych, które mają problem z jej zdobyciem. Paneliści podzielili się swoim doświadczeniem i refleksjami na temat sukcesów kobiet, które swoją ciężką pracą, zaangażowaniem i profesjonalizmem osiągają je każdego dnia.

- Ubezpieczenia to sfera zawodowa, która nadal zdecydowanie zdominowana jest przez mężczyzn. Zajmują oni większość kierowniczych stanowisk, chociaż w naszej firmie wiele kobiet zajmuje najwyższe stanowiska menadżerskie. Proporcje te zdecydowanie lepiej wypadają już na poziomie agentów ubezpieczeniowych. Tutaj coraz liczniejszą grupę stanowią kobiety - mówiła w czasie panelu Anna Bernacka Matras, Dyrektor Biura Sprzedaży Kompleksowej Concordia Ubezpieczenia. - Wynika to prawdopodobnie z faktu, że posiadają one większą empatię i otwartość dla drugiego człowieka oraz cierpliwość w rozmowach biznesowych. Potrafią również łatwiej wsłuchać się w potrzeby Klienta, osiągając dzięki tym cechom bardzo dobre wyniki sprzedaży. Również to kobiety bardziej interesują się ubezpieczeniami i większą uwagę skupiają na bezpieczeństwie ogniska domowego. Przy podejmowaniu decyzji dotyczących zakupu ubezpieczeń wiodącą rolę mają nadal mężczyźni.

Biorąc udział w konferencji Concordia Ubezpieczenia zwracała także uwagę jak ważna w życiu kobiet jest ochrona ubezpieczeniowa oraz przeprowadzanie regularnych badań profilaktycznych. Do bycia aktywnym pod względem dbania o swoje zdrowie zachęca produkt Concordia Ubezpieczenia - Życie Plus.

Polski program Dress for Success polega na przygotowywaniu kobiet do rozmowy kwalifikacyjnej i funkcjonowania w nowej pracy. Organizacja bezpłatnie wyposaża kobiety w ubrania biznesowe, odpowiednią fryzurę i kosmetyki, przeprowadza warsztaty z komunikacji interpersonalnej, autoprezentacji, skutecznych metod poszukiwania pracy.

- Organizacji pracujących na rzecz aktywizacji zawodowej w Polsce jest bardzo wiele. Nasza działalność ma jednak zupełnie inny charakter. Pracujemy jako wolontariuszki dzieląc się swoim doświadczeniem, bowiem każda z nas prowadzi swój biznes, z kobietami poszukującymi pracy lub wręcz odrzuconymi przez rynek zatrudnienia. Jest on bardzo różny, a my pomagamy nie tylko w napisaniu CV, ale także w przygotowaniu się do rozmowy z pracodawcą zarówno w sferze rozmowy o pracę, jak i w wyglądzie – mówi Alina Dobosz-Sztuba, koordynatorka działań Dress for Success w Poznaniu. – Do każdej z pań podchodzimy indywidualnie, każda ma swojego mentora, który pomaga jej nie tylko do chwili podpisania umowy, ale także i wtedy gdy pojawiają się problemy już po podjęciu pracy. Sprawy związane z parytetami zatrudnienia kobiet są jakby drugorzędną sprawą dla nas, Najważniejsze jest wsparcie indywidualne i pomoc konkretnej osobie w trudnej sytuacji życiowej. Wody Allen mówił że przyszłość to teraźniejszość rozciągnięta w czasie i my staramy się właśnie tak działać, by kobiety w sposób stopniowy uzyskiwały równą pozycję na rynku pracy w stosunku do mężczyzn. Po prostu - przyszłość należy do aktywnych kobiet.



Nadesłał:

Grupa Concordia
http://grupaconcordia.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl